2015. május 10., vasárnap

Fiona Paul mesél Az Örök Rózsa titkai-sorozatról

Fiona Paul a Washington Universityn szerzett diplomát, pszichológia szakon majd pár évig angolt tanított Koreában. Próbálta kitalálni, mivel is szeretne igazán foglalkozni, aztán rájött, hogy tulajdonképpen mindennel. Tanított, írni kezdett, szakácskodott, állatorvosi asszisztensként és nővérként is dolgozott. Eddig két regénye jelent meg nálunk az Örök rózsa-sorozatban: az első kötet, Méreg címmel 2013-ban, a második kötet, a Belladonna pedig 2014-ben jelent meg nálunk. 

Az írónőt Lauren Oliver író és blogger kérdezte karrierjéről és a nagysikerű Méreg című regényről.

A regény a reneszánsz Velencében játszódik, ahol a titkok ugyanolyan hatalmasak – és halálosak – lehetnek, mint a méreg. Cassandra Caravellónak mindene megvan, amit egy lány kívánhat magának: elegáns ruhák, csillogó ékszerek, meghívók a legelőkelőbb estélyekre, és egy jóképű, gazdag vőlegény… mégis többre vágyik. A szülei halála óta Cassandra csapdában érzi magát, egyedül a vizek városában, ahol a sötét csatornalabirintusok menekülésről suttognak. Amikor Cass belebotlik egy meggyilkolt asszony tetemébe, akinek a szíve fölé egy nagy X-et metszettek, kapcsolatba kerül a titkos társaságok, kurtizánok és gyilkosok veszélyes világával. Nem kell sok hozzá, hogy belebolonduljon Falcóba, a huncut mosolyú, szegény festőbe, akinek nagy tehetsége van ahhoz, hogy folyton bajba kerüljön. Sikerül Cassandrának megtalálnia a gyilkost, mielőtt még az talál rá? És hű marad-e vőlegényéhez, vagy megadja magát zabolátlan érzéseinek, amelyek Falcóhoz vonzzák? A szépség, a romantika és a titokzatosság olyan vonzón és ellenállhatatlanul szövi át a regényt, mint amilyen vonzó és ellenállhatatlan maga Velence városa is.

Lauren Oliver: Mesélj nekem az első, igazán meghatározó olvasmányélményedről!

Fiona Paul: Őszintén szólva, nem tudnék egyetlen könyvet kiemelni. Hatalmas rajongója voltam Nancy Drewnak, imádtam Christopher Pike regényeit. Bébiszitterkedtem, és az összes pénzemet könyvesboltokban költöttem el. Később horror-rajongó lettem, megvettem mindent Stephen Kingtől és Dean Koontztól. Minden könyv, amit olvastam, nagy hatással volt arra, ahogyan ma írok. 

L.O.: Melyik a kedvenc részed a Méregből?

F.P.: Ezt nagyon nehéz megmondani. Azt szerettem, amikor Cass kurtizánnak öltözik, és azt gondolja, hogy mókás, kalandos dolgot csinál, aztán rájön, hogy a dolgok kicsúsznak a kezei közül, vagy a zárójelenetet is kiemelném, a kardozós résszel. Szeretem az akció-jeleneteket, és ezeket a részeket volt a legizgalmasabb megírni, koreografálni.

L.O.: A csókjeleneteidet is imádják az olvasók. Van tipped, hogyan lehet igazán jó szerelmes jeleneteket írni?

F.P.: A legfontosabb, hogy minden részletet alaposan kidolgozz. Hol vannak a kezek csók közben? Borostás-e a férfi? Milyen ízeket, illatokat éreznek a szereplők közben? Gyengéden kezdődik a csók, majd szenvedélyesen végződik, vagy inkább a kezdete vad és gyengédségben végződik? És azt sem szabad elfelejteni, hogy a csók nem egy vákuumban történik meg, így a hátteret is érdemes lefesteni.

L.O.: Hogyan tudtad ennyire hitelesen ábrázolni Velencét?

F.P.: A leíró részeket sokkal nehezebb volt megírni, mint a párbeszédeket. Elutaztam Velencébe, hogy a saját szememmel lássam, a helyet, ahová elképzeltem a történetet. Nem maradtam túl sokáig, ráadásul az összes fényképem kitörlődött a fényképezőgépből. Így az emlékeimet kiegészítettem útikönyvekkel, regényekkel, filmekkel, reneszánsz festményekkel, és mások nyaralós fényképeit is kölcsönkértem, hogy a lehető legpontosabban visszaadhassam a helyszíneket. Szóval ez egy viszonylag hosszadalmas kutatómunka volt.

L.O.: Mesélnél egy kicsit a Belladonnáról is?

F.P.: A Belladonna az abszolút kedvencem. Bár nem vagyok benne biztos, hogy illik kedvencnek neveznem valamelyik könyvemet; olyan ez, mintha az egyik gyerekedet jobban szeretnéd, mint a másikat. Nem csak a szerelmes jeleneteket, de az akciót is egyaránt imádom benne. A legtöbb olvasó sokkolónak és drámainak találta, hogy Cass mennyire erős és határozott tud lenni, ha azokat embereket fenyegeti veszély, akiket a legjobban szeret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése