2015. június 30., kedd

Anna Todd interjút adott nekünk

Két jó hírünk is van a Miután-széria rajongói számára. A könyvsorozat első része július 9-én jelenik meg majd meg itthon. A másik jó hír, hogy a Miután írója, az elbűvölő Anna Todd exkluzív interjút adott nekünk. Anna beszélt arról, hogyan lett az online felületen elindított történetből többmilliós rajongótábort megmozgató könyvsorozat, hogyan írta a történetet fejezetről-fejezetre, és hogyan látja Tessa és Hardin kapcsolatát. Őszintén mesélt arról is, miért ment férjhez tizennyolc évesen, és elárulta, miről fog írni legközelebb.


Gabo: Mindig író szerettél volna lenni?

Anna Todd: Mindig is nagy álmom volt, de soha nem terveztem ezt megvalósítani. 

Gabo: Mi volt a célod, amikor regisztráltál a Wattpadre? 

Anna: Igazából csak azért regisztráltam, hogy olvashassak az oldalon. És jó pár hónapig valóban csak olvastam a Wattpaden, mielőtt bármit posztoltam volna.

Gabo: Gondoltad volna, hogy több millióan fogják olvasni a könyvedet?

Anna: Nem, egyáltalán nem. Sokáig egyetlen követőm sem volt, nem is nagyon tudtam elképzelni, hogy lesznek majd olyanok, akik elolvassák a könyvemet. 

Gabo: Milyen érzés volt végignézni, ahogy egyre nagyobb siker lett a Miutánból? 

Anna: Fantasztikus. Leírhatatlanul jó érzés olyan dolgot alkotni, amit ennyi ember imád. Őrület. 

Gabo: Szerinted mi a könyv sikerének kulcsa? Miben különbözik a többi fanfictiontől?

Anna: Valójában fogalmam sincs, arra tippelek, hogy nagyon hamar elterjedt a könyv különböző közösségi oldalakon, illetve viszonylag gyakran frissítettem a sztorit, így talán még izgalmasabb volt az olvasóknak, hogy egy folyton alakuló történetet olvashatnak.

Gabo: Az olvasói vélemények befolyásolták az írástechnikádat, a stílusodat? Tettél engedményeket az olvasók, rajongók javára?

Anna: Néha igen. Az olvasói kommentekből sokszor láttam, mi tetszett vagy nem tetszett az előző fejezetekből, és ezzel tudtam játszani, de a rajongók általában nem a stílussal vannak elfoglalva, azzal kapcsolatban nem igazán kaptam javaslatokat. Sok kommentet figyelembe vettünk viszont, amikor nyomtatott könyvvé szerkesztettük a történetet. Sőt, néhány fordítót konkrétan a Wattpadről szerződtettünk a külföldi megjelenésekhez.

Gabo: Mit gondolsz, mitől működik jól egy fanfiction? 

Anna: Olvasóként azokat a történeteket szeretem, amelyek egy alternatív valóságban játszódnak. Érdekes egy olyan univerzumról olvasni, amit félig, valamilyen módon ismersz. A Wattpades fanfictionök közül szerintem az tud igazán sikeres lenni, amit gyakran frissítenek; ha folyamatosan új fejezetekkel bővül a történeted, az olvasók visszatérnek hozzád. 

Gabo: Te mit tanácsolnál azoknak, akik hasonlót írnának?

Anna: Csak azt tudom tanácsolni, hogy szívből, az írás öröméért írjanak, és szerintem megéri online írni. Hajrá!

Gabo: A Miután-széria meglehetősen vaskos. Hogyan volt türelmed, önfegyelmed ilyen nagy terjedelemben írni?

Anna: Írás közben még nem tudtam, hogy ilyen „vaskosak” lesznek a kötetek. Csak írtam, és írtam, és írtam, meg a rajongókkal csevegtem. Élveztem, és így nem kellett hozzá önfegyelem vagy szorgalom.

Gabo: Mennyire vagy te Tessa? Ha már Hardint is mintáztad valakiről, a női szereplőhöz mi adta az inspirációt?

Anna: Tessa személyisége inkább fiktív, kevés köze van hozzám. Ha közös tulajdonságokat kellene mondani, akkor talán az egyszerűséget emelném ki, ja, és azt, hogy én is imádom a Target bevásárlóközpontot. 

Gabo: Te magad, mit gondolsz Tessa és Hardin kapcsolatáról? Ha Tessa barátnője lennél, nem beszélnéd le arról a fiúról?

Anna: Ha Tessa barátnője lennék, egyértelműen lebeszélném őt Hardinról. Szeretek lehetetlen szerelmekről írni és olvasni, a valóságban ilyen szerelmi történet nem is létezhet.

Gabo: Az érettségi után szinte rögtön férjhez mentél. Ma átlagosan 30 fölött házasodnak az emberek, előtte igyekeznek kiélvezni a szingliséget és a lazább kapcsolatokat. Mit tanácsolnál a fiatal nőknek, miért érdemes ilyen korán házasságot kötni? Nektek miért vált be?

Anna: A fiatal lányoknak, nőknek azt tanácsolnám, hogy ne rohanjanak bele a házasságba. Őszintén szólva, amikor én férjhez mentem tizennyolc évesen, fogalmam sem volt, mit csinálok. Egy katonai közösségben normális, hogy korán házasságot kötnek a fiatal katonák, de a legtöbb esetben ezek a házasságok nem tudnak működni. Nekünk elképesztő szerencsénk volt. A férjemmel tulajdonképpen együtt nőttünk fel, ő a legjobb barátom. Örülök, hogy hamar összeházasodtunk, mert így még több időt tölthetünk együtt, de másoknak nem ajánlom a korai egybekelést. A házasságunk azért működik ilyen jól, mert hagytuk egymást felnőni, hagytuk, hogy kifejlődjön a másik felnőtt személyisége, és nem erőltettünk a másikra semmit. 

Gabo: Milyen érzés számodra, hogy könyv is készült az eredetileg online felületre megálmodott történetből? Mit gondolsz az online és a nyomtatott irodalomról? 

Anna: Imádom. Imádom, hogy ami eredetileg online környezetbe született, most mégis kézzel fogható, nyomatott könyvvé vált. És talán azt is bizonyítani tudja, hogy a fiatalok még mindig ragaszkodnak az igazi könyvekhez.

Gabo: Te mit, min olvasol szívesebben?

Anna: Még mindig sokat olvasok a Wattpaden, de természetesen sokszor vásárolok hagyományos könyveket, és ha utazom, vagy nyaralni megyek, akkor az e-book olvasómat választom. 

Gabo: Mik a céljaid? Hová szeretnél fejlődni az írással? Miket szeretnél még írni?

Anna: Legszívesebben fantasyt írnék.

Gabo: Miért ilyen fontos számodra, hogy folyamatosan kommunikálj a rajongókkal? Mit gondolsz, ez is hozzájárul a sikeredhez?

Anna: Természetesen. Mindig kommunikálni fogok a rajongóimmal, hiszen minden sikeremet nekik köszönhetem. Imádom őket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése